ثبت نام در سایت
فرآیند ثبت نام در سایت چگونه میباشد؟
در قسمت بالای صفحه اصلی، روی گزینه «ثبت نام» کلیک کرده و با درج مشخصات (آدرس ایمیل و گذرواژه) ثبتنام انجام میگردد.
مزایای ایجاد حساب کاربری چیست؟
با ایجاد حساب کاربری میتوانید:
• سریعتر و سادهتر خرید کنید.
• سوابق خرید، سفارشها و دیگر فعالیتهای خود را مدیریت کنید.
• لیست علاقهمندیهای خود را ایجاد کرده و تغییرات آنها را دنبال کنید.
• در جریان فروشهای ویژه و قیمتِ روز محصولات قرار بگیرید.
خرید محصول
چگونه از وضعیت سفارشاتِ ثبت شده اطلاع پیدا کنیم؟
پس از ثبت سفارش در اولین فرصت از «واحد فروش ایکالا بازار» با شما تماس گرفته میشود تا پس از تکمیل سفارش، کالا برای شما ارسال گردد. همچنین با ورود به حساب کاربری خود، از قسمت «سفارش های من/ وضعیت سفارشها»، میتوانید از وضعیت سفارش خود مطلع شوید.
ثبت سفارش در چه زمان هایی صورت می گیرد؟
شما در تمامی ساعات شبانهروز امکانِ ثبتِ سفارش دارید.
در صورت موجود نبودن کالا در وبسایت، امکان درخواست کالا وجود دارد؟
بله. در قسمت درخواست کالاهای ناموجود، درخواست خود را ثبت کرده تا در اولین فرصت بررسی گردد.
نحوه پرداخت
در صورت ناموفق بودن پرداخت اینترنتی امکان دارد مبلغ از حساب کسر گردد؟
در هنگام پرداخت مبلغ، گاهی مواقع ممکن است ارتباط با شبکه بانکی به علل مختلف قطع شود. در این مواقع، مبلغ شما به صورت خودکار تا ۷۲ ساعت به حسابتان برگشت داده میشود در غیر این صورت با بانک عاملی که پرداخت اینترنتی را انجام دادهاید، تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
ارسال سفارشات
چقدر طول میکشد تا محصول سفارش داده شده به دست من برسد؟
الف: در تبریز و حومۀ نزدیک (شهر جدید سهند و…) در صورتی که دو مورد زیر رعایت شود، امکان تحویل در همان روز وجود دارد.
۱- سفارشها تا ساعت ۱۶ ثبت شوند.
۲- میزان سفارش، یکصد هزار تومان یا بیشتر باشد.
ب: در تبریز و حومۀ نزدیک (شهر جدید سهند و…) در صورتی که سفارشها بعد از ساعت ۱۶ یا کمتر از یکصد هزار تومان باشد، یک روز بعد (فردای روز سفارش) ارسال خواهد شد.
در سایر شهرها نیز بسته به زمان سفارش و تحویل به پست یا باربری، این زمان بین ۲ تا ۶ روز کاری است.
هزینۀ ارسال کالا چقدر است؟
الف: هزینۀ ارسال برای شهر تبریز و حومۀ نزدیک رایگان میباشد.
ب: هزینۀ ارسال برای سایر شهرها، مطابق با هزینههای پست یا باربری میباشد.
در صورتی که سفارش در زمان مقرر تحویل داده نشد، چه اقدامی باید انجام شود؟
در اولین فرصت با «واحد پشتیبانی ایکالا بازار» تماس گرفته تا سفارش شما پیگیری گردد.
آیا محصولات سفارش داده شده در بستهبندی اختصاصی ارسال میگردند؟
در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد و کلیه محصولات سفارشی از طریق بستهبندی پستی یا بستهبندی مناسب ارسال خواهد شد.
اگر کالای سفارش داده شده از نظر ظاهری یا فنی معیوب بود چه اقدامی باید کرد؟
اگر آسیبدیدگی در «بستهبندی کالا» باشد (در اثر حملونقل دچار پارگی یا خرابی شده باشد) بایستی از تحویل آن خودداری شود. در صورتی که بستهبندی کالا ایرادی نداشته باشد در این صورت اگر آسیبدیدگی یا ایراد در «ظاهر خود کالا» باشد، باید حداکثر تا ۲۴ ساعت و چنانچه آسیبدیدگی از نظر فنی باشد بایستی حداکثر تا ۷ روز به واحد خدمات پس از فروش ایکالا بازار یا از طریق مراجعه حضوری اطلاع داده شود. در این گونه موارد لازم است از کارتن یا جعبه محصولات، نگهداری شده و از دور ریختن آن جداً خودداری گردد. پارهشدن یا نوشتهشدن و… روی جعبۀ محصولات، امکان تعویض کالا را از بین خواهد برد.
اگر مشتری از خرید خود منصرف شود چه اقدامی باید کرد؟
در این گونه موارد دو حالت پیش میآید:
الف: اگر سفارش، ارسال نشده باشد باید در اسرع وقت به واحد پشتیبانی ایکالا بازار اطلاع داده شود.
ب: اگر کالا ارسال شده باشد:
۱- میوه و سبزی: به هنگام تحویل، بایستی انصراف خود را به پیک موتوری یا پرسنل توزیع اعلام نموده و از تحویل آن خودداری شود وگرنه بهدلایل بهداشتی و… از برگشت این قبیل محصولات معذوریم.
۲- سایر کالاها: حداکثر ظرف یک هفته باید به واحد پشتیبانی ایکالا بازار اطلاع داده شود. در این صورت کالا باید باز نشده و در شرایط اولیه خود (با پلمپ) باشد.
هزینه و نحوه عودت کالای مرجوعی چگونه خواهد بود؟
برای این کار لازم است تا توضیحات مربوط به ایرادات ظاهری و فنی را پشت فاکتور نوشته (به غیر از اقلام میوه و سبزی که توضیحات لازم در بالا ارائه شده است) و آن را همراه کالا با پست به آدرس دفتر تبریز ارسال کنید. برای ارسال کالا اگر ساکن شهر تبریز هستید جهت هماهنگی با واحد پشتیبانی ایکالا بازار تماس حاصل فرمایید تا نحوۀ ارسال به مشتری اطلاع داده شود و اگر ساکن سایر شهرها هستید، میتوانید کالا را با پست پیشتاز به آدرس دفتر تبریز ایکالا بازار ارسال فرمایید. در این صورت رسید پستی را نیز به فاکتور کالا منگنه کنید. هزینههای پست پیشتاز بر عهده مجموعه ایکالا بازار میباشد. (هزینۀ هر گونه ارسال به غیر از پست پیشتاز و سایر هزینهها بر عهدۀ مشتری میباشد.)